sunnuntai 13. marraskuuta 2016

ISÄINPÄIVÄNÄ..

Isäinpäivä. Ajattelin juuri soittaa isälle ja onnitella. Puhelin oli varattu, sisko varmaan soittaa.
Olin unohtanut lähettää kortin kun olin kipeenä ja keskiviikkona en vain jaksanut raahustaa lumipyryssä postilaatikolle.
Katselin kotiani. Meidän uusi olkkarin pöytä jonka M ja iskä teki yhdessä kesällä Kajaanissa. Mallin olin nähnyt Vepsäläisellä mutta tajusin heti että itsekin tollasen voi tehdä, meidän autotallissa.
Pahka-kuppi parvekkeella, tuossa lamppu jonka iskä tehnyt-minulle. Pari vuotta sitten näin yhdessä fredan sisustusliikkeen ikkunassa saman tapaisen lampun. Hinta oli ehkä 500€. Ei mulla sellasia rahoja ole.
Kesällä keräsin ajopuita mökin rannasta, vein autotalliin ja sanoin että näistä tulee mulle lamppu, näin laitat nämä jotenkin kiinni ja sit siihen varjostin. Meni puoli vuotta ja joululomalla taisin lampun saada. Nyt se on tuossa,meidän olohuoneessa, juuri sellaisen kuin visioin.
Isäni on tosi taitava. Sen yks lempipaikkoja on autotalli jossa se saa puuhastella sen omat jutut. Se taitaa olla myös sen pakopaikka kun äiti välillä jäkättää liikaa ;)
Se tekee metallitöitä,puukkoja, puun pahkoista taidetta ja meillä on jopa kotona Kajaanissa sellanen pahka-baarikaappi. Se on tosi iso, painava ja isän ylpeyden aihe"oli painava ja "monta (sataa) tuntia kaiversin sitä tuolta sisältä" se on kertonut. Hieno se on ehkä saan sen joskus omaan "takkahuoneeseni", sitten kun se takkahuone on. Joskus. Se on mun unelmissa.

Mun iskä on alansa paras putkimies joka vieläkin auttaa muita vaikka iltamyöhään, kun öljypoltin on sammunut ja talo alkaa viilentyä "Joo, no mä tulen kattomaan mikä siinä oikeen on.." olen kuullut monen monta kertaa sanovan. Palkaksi jos vaikka kahvit ja pullat.
Ei osaa sanoa ei, se on varmaan "huonoja puolia" isässäni. Äitiltä voi kysyä ne loput.
Iso sydän ja pyyteetön auttamisen halu. Rautanen kunto. Hiihtäen menee heittämällä 30km ja suo-kävelyä 3h(+25 helteessä) Kainuun korpimetsässä. Mä jään heittämällä kakkoseksi vaikka olen melkein 40vuotta nuorempi.
En ole varmaan ikinä sanonut isälle, mä rakastan sitä. Se on tätä kainuulaista juroutta kai. Mutta mä tiedän että se tietää.

<3 Outi





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti