sunnuntai 22. marraskuuta 2015

Uuteen viikkon, hymyssä suin!

Sunnuntai!
Mikä ihana viikonloppu takanapäin ja iso hymy huulilla!
Viikonloppu alkoi perjantai iltana loistavasti kun saatiin ihanat ystävät syömään. Olin päättänyt tehdä mun yhtä bravuri ruokaani eli lime-lohi carpaaciota salaattipedillä, "ruttuperunoita" sekä tarjolla oli myös juustoja. Olipa ihana syödä rauhassa hyvin, nauttia viiniä sekä nautiskellä Sipen tuomaa "cream bruleeta", joka oli suoraan Lidln deluxia-oikein hyvää sekin! Harmi että unohdin kuvata meidän herkkupöydän..

Lauantai aamu alkoi myöhäisellä heräämisellä-johtuen että nukkumaan mentiin vasta klo 02 :)
Mies teki herkkumunakasta joka kuuluu aina meidän viikonloppuun. Lohta oli vielä jäljellä joten se kruunasi herkku-aamupalan.
Iltapäivällä oli jääkiekkomatsi jonne suunnattin myös ystäviemme kanssa. Jokerit-jota mieheni kannattaa pelasi Hartwallilla. Itsehän ole Kärppä-tyttö. Voitto kuitenkin tuli Kazastanin joukkueesta. Lätkä on yksi suosikki "penkkiurheilulajini" ja olen intohimoinen MM-kisojen seuraaja.
Oltiin myös päätetty että matsin jälkeen suunnataan syömään burgereita. Tarkoituksena oli mennä testamaan Akseli Herlevin uusi Naughty burger -mesta mutta paikkaan oli niin kova jono että käännyimme jo ovelta. Maistellaan ensi kerralla! Noh, suuntasimme Eerikinkadun Kannakseen josta löytyy myös superhyvät hampparit. Itse päätin kokeilla kasvisversion ja se toimi loistavasti!

Sunnuntai on ollutkin sitten kotipäivä, rauhallinen aamuhesarin kera ja 2 h ulkoreippailut takana.
Tein viherpirtelön, ikilemppariamme avocadopastaa sekä nyt on vielä sämpylät uunissa.
Ilta on mennyt lueskellessa hyvinvointiblogeja sekä Detox kirjaa. Olen tosi koti-ihminen joten tästä tykkään!
Tänään lueskelin Tomi Kokon blogia. Olen mietiskellyt että ensi kesänä olisin "elämäni kunnossa" ja haluisin haastaa itseni jotenkin. Mietiskelin hänen valmennusta ensivuoden alkuun. Kerron ehkä siitä lähemmin kun olen tehnyt päätökseni miten uusi vuosi 2016 alkaa.

No oli mulla ihan asiakaakin joka juontaa juurensa tän viikon tapahtumista.
Tein tälläviikolla "salapoliisitutkimustyötä" kun mies kiikutti apteekista itsellensä monivitamiinit ja sinkkitabletit. Oltiin jo puhuttu että käytäis hänelle ostaa omat Lifesta mutta hän oli päättänyt ostaa omansa apteekissa asioituaan. Itse siis olen käyttänyt 3 vuoden ajan jo pelkkiä luontaistuote kauppojen ravintolisiä. 

Tässä syy:
Vertasin mun ja M:n tuotteita. 
Mun monivitamiini Solgar female multiple sisältää ravintoarvoissaan 3x enempi vitaminneja kun M:n Minisun vahva. Tässä esimerkkejä:
                       Outi        M
Calsium        400mg    120mg
Magnesium   400mg    130mg
Vitamin C     400mg    120mg
Vitamin B12 200mg    10mg

mun monivitamiineissa on 27 eri vitamiina/hivenainetta M:n 19.
No entäs noi sinkit sitten:
Mun sinkki on Solgarin sinkki jota olen syönyt viimeiset 3,5v. Miheni sinkki Kelasin hyvin imeytyvää.
Mulla  sinkkiä on 30mg M tabletissa 15mg. Kelasinia myy myös esim Life mutta olen itse ostanut aina Solgarin 30mg citraten. 
Ostin hetki sitten myös Lifen omia valmisteita Omega-3 jossa  EPA ja DHAta, samasta Life-sarjasta myös mulla on käytössä D-vitamiinia 100mg. Tiedän että D-vitamiini olisi hyvä käydä mittaamassa verestä, että tietäisi kuinka iso määrä olisi itselle tarpeen mutta itse päätin ottaa kovat arvot käyttöön heti alusta. En usko että 25mg on mitään hyötyä.
Tosiaan käytän vain luontaistuotekauppojen ravintolisiä. Luotan heidän laatuun varsinkin toi Solgan sarja on mun lemppari, kunnon laatua. Magnesiumin lisään mukaan sitten kun aloitan kovemman treenin. Luettuani Kaisa Jaakkolan kirjan noin 3,5 sitten, päätin että koitan syödä vain laadukkaita ravintolisiä-jos syön. Miksi ostaa jotain vähän halvempaa kun saa vain murto-osan vitamiinimäärästä.
Mutta tärkeintä, on syödä hyvin ja terveellisesti ja nauttia jokaisesta suupalasta :)
Mä siirryn nyt herkuttelemaan mun uunituoreiden sämpylöiden ääreen.

Nuku hyvin ja herää levänneenä uuteen viikkon!
-Outi


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti